NOTICIAS DE LA COMUNITAT VALENCIANA (NCV):
Alicante, Castellón y Valencia. www.noticiascomunitat.com (.es)


Síguenos también en Puntocomunica.com...

3 jul 2009 NCV (Noticias Comunitat Valenciana)

L’obra en cartell Mans quietes guanya el Palanca i Roca de Teatre

Piti Español és l’autor d’aquesta comèdia negra adaptada per Carles Alberola

Valencia, 03/07/2009
Mans quietes, el primer text original per al teatre del guionista i escriptor Piti Español, ha sigut la guanyadora del IV Premi de Teatre Ciutat d’Alzira Palanca i Roca, convocat per l’Ajuntament d’Alzira i dotat amb 8.000 €. En tant que inèdita, l’obra ha pogut concórrer amb plenitud de drets a aquest guardó que finalment ha guanyat per majoria entre els 13 originals presentats.

Mans quietes! comença quan uns pares es reuneixen a l’escola del fill després de les classes per a parlar amb la directora. El que aparentment sembla una reunió tranquil·la es capgira en una discussió acalorada en saber-se que s’ha produït una agressió en una festa de l’escola. Mentre tracten d’esbrinar qui ha estat el responsable, els equívocs se succeeixen deixant al descobert els racons més foscos de cadascun dels personatges. En el fons, es tracta d’una crítica sarcàstica a la rigidesa del llenguatge políticament correcte, als mètodes pedagògics obsolets i als agravis més ancestrals entre homes i dones.

Aquest any i per primera vegada, el jurat –format per Salvador Bataller, Jordi Faura –guanyador de l’anterior edició per Natura morta–, Josep Palomero, José Antonio Martínez i el regidor de Cultura, Carles Correal, qui la presidit– ha atorgat el Premi Palanca i Roca a una obra en cartell. Precisament, el Gran Teatre d’Alzira ha sigut l’escenari per a la representació de Mans Quietes!, en la inauguració del XXIé Encontre de Teatre a l’Estiu, marc en el qual cada any es dóna a conéixer aquest guardó. Piti Español rebrà l’estatueta dissenyada per Manuel Boix el 14 de novembre, en l’acte de lliurament dels guardons dels Premis Ciutat d’Alzira, juntament amb la resta de premiats en les altres modalitats: narrativa, assaig, poesia, literatura juvenil i narrativa infantil.

Mans quietes!, adaptada per Carles Alberola i interpretada per rostres coneguts del panorama audiovisual valencià, ha rebut l’aplaudiment de crítica i públic per la posada en escena d’una història propera i hilarant amb la solvència de la companyia Albena Teatre. L’obra es va estrenar el passat mes de març a l’Alcúdia, i després de passar pels escenaris de València i altres poblacions del nostre territori, viatjarà cap a Barcelona a principis de 2010.

Piti Español (Pere-Jordi Español, Barcelona, 1954) és un escriptor polifacètic, és narrador, dramaturg i guionista de televisió i cinema. Ha sigut el creador dels guions d'alguna de les sèries televisives d'èxit dels darrers vint-i-cinc anys, pels quals ha rebut diversos guardons. També són seus els guions de La vida de nadie, Bullying y Otros días vendrán, pel qual va ser nominat, juntament amb Eduard Cortés, al Goya al millor guió original. És, a més, autor de les narracions La pista africana i Disculpin les molèsties. Mans quietes! és la primera obra original de l’autor que també va ser el responsable de l’adaptació al castellà de Don Quijote contra el Ángel Azul.

Buscar en NCV

Hemeroteca NCV